Sunday, March 22, 2009

aku gian nak mandi lagi

Tuhan beri aku kekuatan...
aku sudah tak berdaya lagi...


dalam menghadapi kekalutan..yang makin kutemui penghujungnya.. aku sempat melupakan tekanan aku seketika bersama teman-teman.. dan adik-adik kesayangan aku.. kami ke suatu tempat.. yg agak tidak jauh dari rumah kami..



dulu mase zaman aku sekolah rendah.. ayah selalu bawa kami sekeluarga ke sini.. tapi..sejak mak aku sakit.. kami tak lagi ke sini.. sehingga usia kembar dah masuk 9 thn.. mmg la kembar paling excited untuk kesini.. banyak dah berubah tak seperti dahulu.. sungguh indah.. aku sempat melupakan tekanan yang aku coret sendiri dalam kalung hatiku..




suke sangat si kembar tu.. berenang sampai tak ingat dunia.. aku senang bila lihat mereka senang.. aku gembira bila mereka gembira.. siapa mereka..?? mestilah adik-adik aku.. to, ina.. thanks sebab teman aku.. to,along- thanks sebab ajak kami.. to.apis- thanks sebab tolong menyibuk.. haha.. apis,-cameraman.. pada saat kami sedang leka mandi..

tiba-tiba turun plak hujan panas.. adik aku yang pakai baju oren tu ( dila ).. habis badan dia naik bintik-bintik merah.. mungkin akibat terkena hujan panas..kulit dia sensetif yang amat.. lansung dia berhenti mandi.. kesian.... dila..




mula-mula.. plan nak balik rumah jam 5.. tapi dah terbabas sampai ke jam 6.. sayang memang sayang nak tinggalkan tempat ni.. walaupun macam-macam kisah yang aku dengar kat dalam hutan ni.. tapi tempat ni tetap jadi pilihan pengunjung waktu hujung minggu.. kebetulan kami pergi hari sabtu.. memanglah crowded.. macam sadin.. tapi ok lah.. asalkan dapat mandi.. erk? lupe plak nak tunjuk cammane rupanya air terjun tu.. hihik..

sebab syok sangat mandi.. lupa nak snap gambo air terjun tu..



untuk keterangan lanjut sila layari www.pandanwaterfall.netfirms.com haha.. sempat je aku mengiklankan tempat ni..

eherm3.. kalau wat gathering chatterz kat sini pun mesti ok kan?? hihih..



ina sempat lagi sikat rambut before bergambar.. hihihi.. sementara aku plak.. tak kisah la nak serabai pun.. asal dapat mandi puas-puas..



ina yang kegigilan.. setelah 4jam berendam dalam air.. huhuhh..

ini plak ketika di jambatan gantung..




aku sebenarnya teringin mandi di k0lam tu.. tapi.. agak kegelian plak.. tak tahu la naper..



kami pergi dan balik dengan 1 kereta dan 1 motor..



tapi apis sorang je yang merempit.. yang lain sume dalam kereta la..

sampai rumah semua keletihan.. mujurlah aku dah siap masak mee kari.. balik lepas makan semua keletihan.. tapi kami tak tidur lagi.. memandangkan malam kami semua ada latihan kompang di pasar taman tas..

aku bersyukur.. tak ada perkara-perkara yang tak di ingini berlaku sepanjang kami di sana.. tapi cuma pinggang aku ni still sakit lagi.. terduduk di atas batu yang agak tajam.. so luka lah sikit.. tapi sikit jer..


ape2 pun thanks to:


adik2- sebab sudi jadi adik2 aku..
ina - sudi jadi kawan aku..& sentiasa mendengar keluhan hati aku
apis - sudi jadi kawan aku jugak.. dan bakal pakwe ina.. hehehehee
along- sudi jadi kawan aku & kawan baik kepada adik2 aku..

sekian~

1 comment: