Sunday, July 12, 2009

cerita di suatu petang jumaat

agak memualkan dan kalo korang jadi aku pun mesti korang meluat..
ok..ok.. nak start cerita neh..:n3sl0_27::n3sl0_27:

MISS TAN SIEW CHENG..
ish..ish.. pe kaitan lak dgn die ni..
erk.. sorry teacher.. sy bkn nak wat cerita ape2 psl teacher k..:n3sl0_04:

bukan pew.. sy teringat pesan teacher tu..
SUSU IBU amat penting untuk bayi 2thn dan ke bwh..
exam trial sy dulu pun kuar essay pasal tu kan.. yg saye takleh jawab..:n3sl0_35:
still remember???:n3sl0_38:


kat hospital2 kerajaan pun ada menerangkan pasal polisi ni.. di mana setiap wanita yang melahirkan anak wajib menyusukan bayi mereka.. susu formula mmg tak digalakkan & tak akan dibekalkn di setiap hospital.:n3sl0_30:

tapi ada yang lebih penting nak cerita ni..:n3sl0_40:

di suatu petang jumaat yang indah..:n3sl0_71:


aku kat bustop la tgh tggu bus nak gi keje..

hari jumaat yang mulia.. ramai yang mengerjakan solat jumaat.. kebetulan mesjid depan tu la..
bagus mmg bagus..
tapi ada yang tak bagus nya..

kat bustop tu cuma aku bertiga..
macik yg berumur lebih 40-an la.. lebih kurang umor mak aku jer..:n3sl0_54:
bawak baby.. dlm umur 1thn lebih gitu..
dgn tshirt sendat wif suar jeans ketat siap dgn kasut tumit 2inch die..
berambut tak terurus..
macik 2 pun melabuhkan punggungnye.. bersame anak tercinta..
cheywah..:n3sl0_40::n3sl0_40:


aku pun tak pasti apa yang bermain dlm fikiran makcik tu..
sampai aku tak dapat nak menduga die..
tak sangka. mmg aku amat tak sangka..

sedang ramai lelaki2 kuar dari mesjid.. dan duduk kat bustop tu.. ada yang lalu lalang kt depan bustop tu..

tetiba macik tu angkat t-shirt die..:n3sl0_38:
oppss.s...

dgn tak semena-mena dia memaksa anaknya utk menyusu.. padehal anak die tak merengek tak ape pun..

"nenen dik... nnti haus.."
sambil menghalakan put***g k*pek die tu kat mulut baby tu

:n3sl0_40::n3sl0_40:
baby yg tak bersalah tu pun isap la.. sampai die nangis2 taknak.. sbb mak die da bagi mkan rambutan sbelumnye tu..

yang aku ni terpinga-pinga sorang2 kat situ..:n3sl0_05:
ape motif die..
die tak malu ke.. ramai lelaki lalu lalang tgk die punye k*pek tu..:n3sl0_101:
terbelalak la lelaki kat citu.. ilang gi smayang dpt pahale.. balik umh dpt dose lak..

ish..ish.. tapi aku tafsirkan makcik ni mungkin ada masalah dgn mental die..
ataupun die mmg taksub dengan seruan pakar bayi supaya menyusukan bayinya...:n3sl0_54:



tapi kenapa masa orang balik semayang jumaat tu jugak??
kenapa tak sebelum?? atau selepas.. means takde la orang sgt kan...:n3sl0_34:


nak menyusukan bayi tu mmg la bagus... tapi biarlah kena pada tempatnye..
aku pun mase kecik2 dapat susu badan 2-3 kali jer..
pastu terus susu formula:n3sl0_73::n3sl0_73:
sbb tu aku tak bape nak cerdik kot..:n3sl0_40:
hish.. akal jer..
mane aku tau??
aku tau la.. dah aku tnye mak aku.:n3sl0_62:


p/s : jumaat memang indah.. tapi manusia yang buat jumaat jadi tak indah:n3sl0_06:

4 comments:

  1. ko jangan buat camtu bila da kawen nanti miza.. wakakaka

    ReplyDelete
  2. wakakakaa=))balerrrrr aok mija=))laen kali kalu aok nmpk die wat gitu amik anak kucing kasi isap susu die tu=))

    ReplyDelete
  3. rap: yelah yelah.. aku tak cerdik mcm pompuan tu
    kiwi: amboi aok ni=))=)) kang ade yg die suh koi yg isap ***** die tu.. takmo koi..=))=))

    ReplyDelete
  4. mgkin makcik tu cube utk jd ibu penyayang..

    ReplyDelete