Friday, June 5, 2009

budak misteri & pelik di rumah aku

PELIK tapi BENAR..

bila dia muncul aku tak pasti... tapi aku tahu.. memang dia ada di dalam rumah aku @ sekitar rumah..
bukan aku takut.. tapi aku bingung..
die muncul untuk apa?? nak menakut2kan aku atau apa??



:mThinking::mThinking::mThinking:



bermula dengan mak aku... lepas tu aku plak..

pada suatu petang.. mak aku tengah mengopak kulit durian.. biase lah.. kulit durian kan keras? so kene lah guna kain atau atas untuk kopak kulit durian tu..
so..lepas mak aku kopak kulit durian tu.. tetibe ade budak berlari-lari datang kat mak aku.. then ambil kain tu dan bawa lari...
mak aku pun terjerit-jerit panggil adik-adik aku yang kembar tuh..
padahal kembar tuh dah keluar gi main beskal..
aku pun puas cakap kat mak aku.. adik dgn abg xde (kembar tu lah) diorg dah kuar..
tapi mak aku tak caya gak..
puas lah kami mencari-cari.. mana perginya kain tu...
tapi tak jumpe..
keesokkan paginya.. ayah aku nak gi keja.. jumpe la kain tu atas tong sampah kat luar rumah??
pelik kan?? padehal memang aku nampak kelibat budak tu berlari-lari amek kain dari mak aku.. tapi aku tak teringat nak tgk muka budak tu..mak aku pun sama.. igtkan si kembar tu..

aku tanya adik2 aku yang kembar tu.. mati-mati diorg tak ngaku.. siap sumpah lagi diorg takde balik rumah.. nak kata anak jiran sebelah pun xde.. sebab jiran aku yang lama dah pindah masa tu.. yang menjadi persoalan sekarang ni... ANAK SAPEKAH ITU???

peristiwa yang aku alami ni plak.. dalam bilik aku sendiri...
mase tu nak gi keje..
ala.. lorat la pepagi nak snap pix..
:mCamera:

ceh.. aku pun mencuba bermacam2 posisi..
tetiba... pix yang 1 ni.. aku ternampak kepala budak kat sisi aku..
budak tu berambut agak panjang la.. tapi tak tinggi jer..
aku hairan gak.. sebab adik2 aku ni.. botak..
mane datang "budak berambut lebat" ini??
puas aku fikir..
aku pun xpuas hati.. aku snap lagi..
tapi dah takder dah budak tu..
aku cite kat mak aku...
mak aku kate..

:mCubit: tu la.. gatal snap pix pagi2 tu wat mende...

hehe.. dah nak snap malam xleh kn.. lgpun bkn kt luar rumah.. tp kat dalam rumah ma..

aku pun agak kerisauan.. terus aku delete pic tu tanpa berfikir panjang...



gini lah lebih kurang photo yang aku amek tu.. tapi ni bkn pic aku la.. cume view lebih kurang mcmni... dan budak tu tak nampak 1 badan.. cume nampak kepala jer.. dan muka agak tak jelas gitu... nak kate adik2 aku.. mustahil diorang nak bangun pukul 5 pagi....

puas aku memikirkan nya..

mungkinkah ini budak yang mak aku katekan dulu tu..

kalau betul la.. means adik aku ada kembar 3.. bukan 2 ....


(ni pix lame.. skarang adik aku dah botak-baju biru tu la si kembar nye)

:mHihi::mHihi::mHihi:


aku percaya.. menda tu memang wujud..
tapi harap-harap la menda tu tak ganggu family aku..


:mKening:


yang pix aku jumpe macam2.. kemunculan mende2 ni secara tak sengaja. ataupun pix yang dah di edit..

alah.. kalau mende tu nak inteprem muke diorg skali-skala apa salahnye kan??






p/s: adik misteri.. sudi tak jadi adik saya.. nanti saya blanje awk eskrem walls ok??:mRambut:

4 comments:

  1. huh.. best ape.. nak pecah pale asenye..

    ReplyDelete
  2. ops..ops..
    sye keseorangan.
    menjadi sgt cuak melihat pic2 itu.
    tatottttttt!

    ReplyDelete
  3. cerita kamu itu agak mengerikan la mija..tak per pasni aku gi umah ko aku pasang kemenyan depan umah ko..amacam best..lepas tu aku pergi bilik ko asap2kan sikit..

    ReplyDelete